Zlecasz agencji kampanie Google Ads? To będzie Ci potrzebne! - 1 2025

Zlecasz agencji kampanie Google Ads? To będzie Ci potrzebne!

Kampanie Google Ads to jedna z najskuteczniejszych metod promowania działalności. Reklamy Google Ads pozwalają firmom efektywnie dotrzeć do odpowiedniego grona odbiorców. Zwiększają widoczność marki i przyciągają potencjalnych klientów. To jedno z najlepszych rozwiązań marketingowych, które może bardzo skutecznie przełożyć się na wzrost sprzedaży. Jednak sukces takiego promowania wymaga znacznie więcej, niż tylko uruchomienia i prowadzenia kampanii na koncie Google Ads. Kluczowe znaczenie ma odpowiednie przygotowanie się do takich działań i dysponowanie odpowiednim zapleczem. Poniżej znajdziesz elementy, które są niezbędne jeśli myślisz o promowaniu w systemie reklamowym Google Ads. Poniższa lista nie jest wyczerpująca, bo zawiera te najważniejsze pozycje. Aby zrobić kampanie Google Ads skutecznie, to warto poszukać profesjonalnego i doświadczonego zewnętrznego wsparcia!

Poprawna konfiguracja konta Google Ads od podstaw

Pierwszym krokiem jest odpowiednie założenie i konfiguracja konta Google Ads, bo bez solidnych fundamentów kampanie reklamowe mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Aby rozpocząć, upewnij się, że:

  • masz dostęp do aktualnego adresu e-mail powiązanego z kontem;
  • wszystkie dane firmy, takie jak nazwa, adres, kontakt i inne zostały wprowadzone poprawnie;
  • wybrana metoda płatności działa bez zarzutu (np. karta kredytowa, karta debetowa etc.);
  • strefa czasowa i waluta odpowiadają lokalizacji, w której działa Twoja firma.

Dobra struktura konta to klucz do porządku

Dobrze zorganizowane konto Google Ads pozwala na skuteczne zarządzanie kampaniami, dlatego zadbaj o logiczną strukturę, która odzwierciedla cele biznesowe i ofertę na stronie www. Na przykład, jeśli oferujesz różne produkty lub usługi, to każde z nich powinno mieć dedykowaną kampanię, a w wielu przypadkach też grupę reklam w Google Ads.

Własność konta Google Ads i kwestie finansowe

Jeśli chcesz zlecić zarządzanie kampaniami Google Ads wyspecjalizowane firmie (agencji), to masz alternatywne scenariusze takiej współpracy. Współpraca z agencją interaktywną powinna być transparentna, więc ustal od razu szczegóły dotyczące własności konta Google Ads oraz rozliczeń. Zazwyczaj dostępną są trzy alternatywne opcje opisane poniżej.

  1. Konto zarządzane jest przez agencję, czyli tworzy ona konto Google Ads i zarządza nim. Rozliczenie w tym modelu jest na podstawie faktury zawierającej, która uwzględnia budżet reklamowy wpłacany do Google plus prowizję za pracę agencji.
  2. Konto jest współdzielone (w tzw. strukturze MCK), gdzie Ty pozostajesz właścicielem konta Google Ads, a agencja zarządza nim za pomocą swojego konta menedżera. Metoda rozliczenia w opcji drugiej najczęściej występuje w takich wariantach do wyboru:
  • Ty wpłacasz środki reklamowe do Google, a z agencją rozliczasz się tylko tytułem prowizji za obsługę konta Google Ads;
  • agencja wpłaca środki reklamowe do Google i rozlicza się tytułem faktury z budżetem reklamowym i kwotą obsługi konta Google Ads.
  1. Konto Google Ads jest Twoje i pełna kontrola jest po Twojej stronie, a agencja ma jedynie ograniczony dostęp. Ta opcja zdarza się dość często w sytuacji, gdy chcesz zlecić audyt konta reklamowego Google Ads bądź inne doraźne wsparcie w obrębie kampanii na Twoim koncie.

Dlaczego własność konta Google Ads jest ważna?

Posiadanie odpowiedniego dostępu do konta Google Ads pozwala zachować historię kampanii, a to może być kluczowe przy ewentualnej zmianie agencji lub samodzielnym zarządzaniu reklamami w przyszłości. Sprawdź koniecznie wszystkie warunki przed podjęciem współpracy z agencją i upewnij się, że są dla Ciebie transparentne!

Wysoka jakość strony docelowej opłaca się!

Strona docelowa to taka, na którą trafia użytkownik po kliknięciu reklamy Google Ads. Ma ogromny wpływ na efektywność kampanii. Niezależnie od tego czy masz sklep internetowy czy stronę wizytówkową prezentującą usługi, to zainwestuj w swoją witrynę, aby była:

  • tematycznie powiązana z reklamami Google Ads (możesz kierować odbiorców kampanii na tzw. dedykowane landing pages, które odpowiadają zawartości reklamy);
  • szybka, bo strony wolno ładujące się obniżają skuteczność kampanii Google Ads;
  • responsywna, czyli poprawnie działająca na wszystkich urządzeniach mobilnych;
  • zrozumiała, tj. zawierała jasne wezwania do działania (CTA – call to action, np.: „Kup teraz”, „Zamów”, Wyślij formularz” itp.).

Elementy budujące zaufanie na stronie www

Zadbaj o widoczne elementy na stronie www, które zwiększają wiarygodność działalności, między innymi takie jak:

  • atrakcyjna wizualna warstwa, która buduje profesjonalny wizerunek;
  • opinie klientów, referencje;
  • certyfikat SSL i inne dokumenty potwierdzające rzetelność;
  • dane kontaktowe i dane rejestrowe;
  • łatwe metody skontaktowania się klienta;
  • politykę prywatności, pliki cookies zgodne z consent mode v2 itp.

Rozbudowane landing pages

Jeżeli Twoja oferta obejmuje wiele wariantów produktów lub usług, to warto zainwestować w dedykowane strony docelowe dla każdego segmentu. Na przykład sklep internetowy z ofertą sportową może stworzyć osobne landing pages dla np.: butów do biegania danej marki, butów do fitness danej marki, odzieży narciarskiej dla kobiet, odzieży narciarskiej dla mężczyzn, sprzętu fitness, sprzętu do jogi itd. Jeśli masz produkty czy usługi sezonowe, promocyjne, czasowe, to zbudowanie dobrej jakości dedykowanej podstrony (zakładki) prezentującej taką ofertę z pewnością wpłynie na podniesienie skuteczności reklam Google Ads.

Współczynniki efektywności strony docelowej

Ważne jest mierzenie skuteczności strony docelowej. Możesz to zrobić śledząc takie wskaźniki takie, jak czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń (bounce rate) czy konwersje (czyli telefony, wysłane formularze, dodania do koszyka, zakup itd.). Optymalizacja kampanii Google Ads pod kluczowe parametry (konwersje) jest obowiązkowa, jeśli kampanie mają być inwestycją.

Profesjonalne i odpowiednie materiały do reklamy Google Ads

Logo, grafiki i treści

Profesjonalnie przygotowane materiały tekstowe i wizualne do reklam Google Ads to nieodzowna część przeprowadzenia skutecznych kampanii. Upewnij się, że:

  • masz logo firmy w wysokiej jakości;
  • chcesz, aby reklamy były zgodne z firmową identyfikacją wizualną;
  • zdjęcia, grafiki i filmy są estetyczne i atrakcyjne dla odbiorcy;
  • teksty na Twojej stronie www zawierają wyczerpujące informacje, prezentują wymierne korzyści z korzystania z Twoich usług lub zakupu produktów.

Zasady systemu reklamowego Google Ads

Przestrzeganie zasad redakcyjnych systemu reklamowego Google Ads to podstawa! Ale nie tylko! Bo są usługi, produkty, branże, które objęte są restrykcjami. Przed rozpoczęciem kampanii Google Ads upewnij się, że Twoja oferta jest zgodna z warunkami i regulaminem Google Ads. Jeśli nie masz pewności, to agencja prowadzącą konta Google Ads powinna Ci w tym pomóc!

Narzędzia analityczne i ich znaczenie w kampaniach Google Ads

Google Tag Manager (GTM)

Narzędzie GTM umożliwia łatwe zarządzanie tagami bez ingerencji w kod Twojej strony. To jest szczególnie przydatne przy dynamicznych zmianach w kampaniach.

Google Analytics (GA 4)

Konto Google Analytics (narzędzie GA 4) pozwala na szczegółową optymalizację oraz analizę wyników kampanii. Dzięki integracji tego rozwiązania z Google Ads możesz śledzić ścieżki użytkowników, ulepszać skuteczność kampanii Google Ads i korzystać z mnóstwa dostępnych opcji pomagających w optymalizacji działań.

Google Merchant Center (GMC)

Dla sklepów internetowych konto w Google Merchant Center jest nieodzowne. Umożliwia przesyłanie danych o produktach do Google i prowadzenie kampanii produktowych.

Consent Mode v2 (CMP (Consent Management Platform)

Prawidłowe wdrożenie tego narzędzia jest absolutnie konieczne do poprawnej personalizacji reklam i dokładnego pomiaru konwersji z kampanii Google Ads.

Google Search Console (GSC)

Integracja konta Google Ads z innymi narzędziami, takimi jak Google Search Console, pozwala na jeszcze lepszą analizę i ulepszanie kampanii.

Organizacja i planowanie kampanii Google Ads

Wyczerpujący bref do prowadzenia konta Google Ads

Brief jest istotnym krokiem, który pomaga w planowaniu kampanii. Należy uwzględnić w nim m.in.:

  • cele kampanii (widoczność, zasięg, sprzedaż, budowanie wizerunku itd.);
  • grupy docelowych odbiorców;
  • opis unikatowych cech oferty;
  • budżet reklamowy dzienny, miesięczny, roczny.

Planowanie sezonowości w reklamach Google

Jeśli sezonowość dotyczy Twojej oferty, to warto zaplanować wszelkie niezbędne materiały i budżet wcześniej (wydatki miesięczne konta, nowe zdjęcia i grafiki, budowę tematycznych stron docelowych (landing ppages) itd.). Odpowiednio wcześniej przygotowane kampanie do prezentowania nowości, ofert świątecznych, wyprzedaży czy wydarzeń branżowych mogą znacząco zwiększyć efektywność strategii marketingowej realizowanej z pomocą Google Ads.

Harmonogram działań w kampaniach Google Ads

Precyzyjne określenie godzin, dni, miesięcy emisji reklam Google Ads może wpłynąć na lepsze wykorzystanie budżetu. Na przykład reklamy kierowane do klientów biznesowych mogą działać efektywniej w godzinach pracy.

Wsparcie osoby lub zespołu do wdrożeń na stronie www

Wsparcie osoby lub zespołu do wdrożeń na stronie www jest kluczowe podczas prowadzenia kampanii Google Ads. To umożliwia szybkie reagowanie na potrzeby reklam, takie jak np.: tworzenie dedykowanych landing pages, optymalizacja treści w witrynie, poprawa szybkości ładowania strony czy wdrożenie kodów śledzących. Bez takiego supportu efektywność działań w Google Ads może być ograniczona, a potencjalne konwersje niewykorzystane. Współpraca techniczna pozwala maksymalizować wyniki i elastycznie dostosowywać stronę do strategii reklamowej w Google Ads.

Podsumowanie niezbędnej listy potrzebnej do kampanii Google Ads

Jak widzisz przygotowanie do kampanii Google Ads składa się z mnóstwa elementów. Sukces reklamowy wymaga zaangażowania, a także  porządnego przygotowania, planowania i kompletacji odpowiedniego zaplecza. Jeśli chcesz, aby reklamy Google Ads działały na najwyższym poziomie, to najlepiej skorzystaj ze wsparcia partnera Google! Zaufaj ekspertom, bo wtedy możesz zwiększyć szanse na lepsze wykorzystanie budżetu marketingowego!